ALHem obeležio svetski dan potrošača u direktnoj komunikaciji sa građanima

0

21.03.2016

ALHem je prošle nedelje obeležio 15. mart, Svetski dan potrošača promocijom kampanje “IZBORI SE DA ZNAŠ”, čiji cilj je poboljšanje informisanosti potrošača o opasnim hemikalijama koje se mogu naći u proizvodima koji nas svakodnevno okružuju. Na tri javna skupa, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, građani su pokazali veliko interesovanje za informacije o opasnim hemikalijama, ali i to da nisu dovoljno informisani o ovom veoma važnom potrošačkom pravu.

Beograd 2

Svetski dan prava potrošača, koji su Ujedinjenje nacije (UN) ustanovile 1983. godine, obeležava se svakog 15. marta. Povodom ovog dana, ALHem-Alternativa za bezbednije hemikalije promovisala je kampanju “IZBORI SE DA ZNAŠ”. Cilj kampanje je poboljšanje informisanosti potrošača o mogućem prisustvu najopasnijih hemikalija, tj. supstanci koje izazivaju zabrinutost (Substances of Very High Concern –SVHC), u proizvodima koje svakodnevno koristimo kao što su igračke i oprema za bebe, oprema za domaćinstvo, podne obloge, kablovi ili školski pribor. Pored toga, cilj je i informisanje potrošača o pravu da zahtevaju informacije o SVHC u proizvodima koje im je dato odredbama člana 27. Zakona o hemikalijama. Ove odredbe obavezuju proizvođače, uvoznike i distributere da ove informacije pruže besplatno na zahtev potrošača i na taj način i kod proizvođača i trgovaca podižu svest o SVHC kao bitnom činiocu za hemijsku bezbednost proizvoda i potrebi uvođenja bezbednijih alternative.

Novi Sad
Kampanja „IZBORI SE DA ZNAŠ“ se sprovodi pod projektom „Jačanje kapaciteta i strateškog partnerstva za bezbedno upravljanje hemikalijama u Republici Srbiji“ (više o projektu pročitajte ovde). Veoma značajni partneri u sprovođenju ove kampanje su tri udruženja potrošača, Centar potrošača Srbije (CEPS), Asocijacija potrošača Srbije (APOS) i Centar za zaštitu potrošača FORUM, koji su zajedno sa nama, u nedelji potrošača u Beogradu (15. marta 2016, TC Stadion), Nišu (16. marta 2016, Media centar i pešačka zona) i Novom Sadu (17.marta 2016, BIG tržni centar) održali lokalne promotivne skupove na kojima su potrošači imali priliku da se upoznaju sa akterima u kampanji i da se informišu o opasnim hemikalijama i proizvodima koji ih sadrže. Tom prilikom ALHem je delio brošure o tome kako da zaštitimo životnu sredinu, prostor u kome živimo učinimo zdravijim, kao i kako da izbegavamo opasne hemikalije i zaštitimo svoje zdravlje. Potrošači su mogli da testiraju svoje poznavanje obeležavanja hemijskih proizvoda u kvizu „Da li čitate etikete hemijskih proizvoda?“ Takodje, gradjani su imali prilike da saznaju preliminarne rezultate ispitivanja mnogih proizvoda kupljenih na teritoriji Republike Srbije koji su testirani na sadržaj supstanci koje izazivaju zabrinutost, i komunikacije izmedju udruženja potrošača i distributera u cilju ostvarivanja prava na informacije iz člana 27. Zakona o hemikalijama.

Niš
Nedelja potrošača se završava, ali kampanja “IZBORI SE DA ZNAŠ” nastavlja svoj život, zato što smo potrošači svaki dan a ne samo u nedelji potrošača. ALHem nastavlja da Vas informiše kako da ostvarite pravo na informaciju o sadržaju najopasnijih hemikalija u proizvodima i na osnovu nje birate bezbednije alternative.